Lola en Zwitje

zondag, januari 07, 2007

Nieuw radiatormandje deel 1

lekker stofje
Lola: "Vorige winter had ik een heerlijk radiatormandje. Maar Olga vertrouwde de stof niet: te synthetisch. Als ik in het mandje lag, was ik te veel mijn vacht aan het likken. Eerst kreeg ik een handdoekje in het mandje, maar Zwitje, die ook met regelmaat in het mandje lag, floepte al spelend het handdoekje eruit. Voor haar was op een gegeven moment het handdoekje uit het radiatormandje krijgen een spelletje geworden! Uiteindelijk werd het mandje weggehaald, met het idee: volgende winter hetzelfde frame, maar met een nieuw stofje van natuurlijk materiaal. Tja, en nu was dat moment gekomen. Olga legde de stof op tafel en ik ging er gelijk op liggen. Het was badstof en heerlijk zacht. In plaatst van dat Olga mij enthousiasme waardeerde, wilde ze mij van het stukje stof hebben. Ze wilde het spelden om het vervolgens onder de naaimachine te kunnen leggen. Maar ik bleef, ter aanmoediging, ondanks het spelden toch gewoon liggen op de stof!"